Every snap have story !

Disclaimer



Alohaa... hello hello hello...
Aku rindu kau lahh sayangs ! xD
budak hingusan perasan bagus!
Welcome March Comel :)
1 MARCH 2013

Entries Selfie Link Stuff

Si Stalker !


Big Clap

Template By: Danny Syaz
Owner Blog: Cik Sya
Familios <3


 photo 17738_666396536721495_486519050_n_meitu_2_zps638a4cc5.jpg
Pantun Club


 photo 8114_602777479750068_1622879248_n_meitu_6_zps882f3601.jpg

 photo 999252_618531314835189_1180277085_n_meitu_7_zps5db97606.jpg
Girlfie|Boyfie


 photo 555019_576113325785611_257729650_n_meitu_3_zpsb005434c.jpg



Tuto Tuto Adobe photoshop !
Assalamualaikum .


Sape pernah dengar Adobe photoshop (software) ?
yang belum pernah dengar lagi tu sila-2 lha
berincik google tau :) hehee !

dalam software ni korang boleh buat apa-2
benda yang korang suka .
untuk mencantikkan lagi korang
punya default picture dalam facebook
korang tuu , korang boleh lha rajin-2 kan diri korang
untuk edit gambar korang tu dalam software ni , kayy ?

Kalau pic korang tu gelap , korang boleh naikkan lagi
warna untuk nampak lebih brightness gituuu :P

Okay .. untuk first tuto ni ,
aku akan ajar korang untuk melicinkan
kulit muka korang menggunakan software supaya nampak lebih
gebu , putih dan sewaktu dengannya . 
Takde laa , aku akan ajar korang untuk
mencantikkan gambar korang tu jeaa . Haaaaa .
Wahh , cam best jeaa dengar . Memang punn ! un un un ?

Okay , pic-2 yang korang dop view dalam fb aku
tuu .. semuanya aku edit guna software ni . Hahaa
sebab tu la nampak putih kan ? *padahal tak punn .
kalau tengok face-to-face , korang akan mengalami
anjakan paradigma . eh sampai begitu sekali ?
Hahaaa .

*Okay stop membebel yaa makcik ! :P

Step 1 :-

Open adobe photoshop tu dulu ..

Step 2 :-

Klik kat file tu
then korang tekan open untuk
pilih mana-2 pic korang

tak nampak ? sila zoom in gmba kat bawah ni
Okay , lepas klik open tuu , dia akan keluar macamnie . So , korang pilih la mana-2 pic korang yang nak diedit tuu .
Step 3 :-

Okay , aku pilih gambar ni .
gambar ni belum diedit lagi . aku guna phone murah jeaa , sebab tu ta bape nak cantik kan ? so , kepada pengguna-2 DSLR , anda diminta berambuss . Haha xD

Lepas korang pilih pic korang tu , dia akan kuar camnie .
Step 4 :-

Korang klik kat image
then klik adjustment .
then klik brightness tanpa segan silu :P

ni dia gamba untuk maklumat lanjut

Step 5 :-

Afta korang klik syarat-2 di atas tu , dia akan kuar camnie plak

Okay , adjust ikut suka hati korang la kayy ? rujuk row di atas yaa ?
Okay , kalau korang dah puas hati adjust gambar korang tu . klik OK jeaa .
Afta dat , jangan lupa save taw !


~Dah siap~


Lepas ni aku akan ajar korang untuk memutihkan muka korang pulak kayy ?
Opss , bukan setakat untuk memutihkan jaa .. tapi
untuk menghilangkan acne di muka korang dan sewaktu dengannya .
senang jeaa :D

tengok lah kalau aku ada masa nanti yaa?
sebab sekarang aku sibuk prepared SPM untuk next year . *Bajet rajin !
dan sekarang tengah sibuk jadi cikgu tanpa bergaji
untuk adik-2 aku yang pemalas tahap gaban and untuk kawan
yang baru jea aku kenal .
dia dari sekolah arab (maahad rahmaniah).
baru jaa amek subjek pure science .
So , apa yang ada tu aku tolong la .

Sharing is Caring kan ?
am i right my darling ?

Okay , enoughx2 . Bye and Assalamualaikum !



Older Post | Newer Post