Every snap have story !

Disclaimer



Alohaa... hello hello hello...
Aku rindu kau lahh sayangs ! xD
budak hingusan perasan bagus!
Welcome March Comel :)
1 MARCH 2013

Entries Selfie Link Stuff

Si Stalker !


Big Clap

Template By: Danny Syaz
Owner Blog: Cik Sya
Familios <3


 photo 17738_666396536721495_486519050_n_meitu_2_zps638a4cc5.jpg
Pantun Club


 photo 8114_602777479750068_1622879248_n_meitu_6_zps882f3601.jpg

 photo 999252_618531314835189_1180277085_n_meitu_7_zps5db97606.jpg
Girlfie|Boyfie


 photo 555019_576113325785611_257729650_n_meitu_3_zpsb005434c.jpg



The awkward moment
Assalamualaikum peeps !

Tetiba je pepagi buta macam ni nak update entry baru . Cube teka pukul berapa dah sekarang ? Ni kalau parents tahu siap la ko yee , mentang-mentang dah habis espiem...nak enjoy sakan nampak ?! Well , as you know ciksya dah pun freedom . FREEDOM ! perlu ke ulang sekali lagi ? bole je kalau nak ulang tapi ditelinga "budak abang" sebab dia terlampau jeles dengan life ciksya sekarang...Haha , suka betul kalau ade orang jeles ni :P

okay meh kite back to the point...
Peristiwa nie berlaku masa musim SPM ! Mak aihh betapa stressnya masa tu..nak tahu kenapa ? Curious sangat ehh nak tahu ? Hmm...kesian ! Sebelum tu kena tahu dua sebab :

Firstly , pada keesokan harinya adalah exam killer subject iaitu Physics..
Yang kedua sebabnya adalah SLIP PEPERIKSAAN dan KAD PENGENALAN hilang ! Ya Allah !
nasib baik malam nak exam tu..tergerak pulak hati nak buat spot check dalam beg , kononnya nak tengok jadual exam ! cari punya cari....tak jugak jumpa....masa tu jantung takyah cakap laa..macam nak luruhh dah dibuatnya :( Masa tu jugakk aku tengah pening study physics...dua masalah datang menghempap aku .

"Pening...stress...pening...stress...pening!!"

Hanya dua perkataan nie yang aku dok sebut tak berenti2 masa tu...mak aku dah mula risau tengok anak dia macam tak tentu arah..sorry ma sebab susahkan hati ma :( Im really sorry ! So , mak aku dan adik2 yang lain tolong jugak carikan dua benda tu...tak jumpa jugak ! aiyoo...masa tu aku dah giveup nak sambung study balik! memang lah kalau slip dan ic takde , cikgu akan bagi penyata apa entah ! Tapi..aku nie "negative thinking"..dalam hati takut cikgu fizik tak datang bertugas esok pagi . Padahal cikgu eksaited gile kot datang pagi tu...

So , aku call balqis malam tu around twelve o'clock *kalau tak silap*...
Masa tu aku dah nangis , tapi pandai2 ar cover masa cakap..malu akuu kalau balqis dengar..
aku tanya lah dia nampak ke tak slip and ic aku tu..mana lah tahu kan..takut2 jatuh ke...
aku cakap kat dia yang otak aku tengah 'weng' nak review physics balik...aku pun cakap nak stop study subjek nie sebab memang tak sebati ngan aku..so dia pun mula bagi kata semangat kat aku "ehh....jange lagu tuhh..exam besar kito ni" Mood aku kembali fresh bila dia cakap cenggitu ! Thanks!

Aku sambung balik study physics , masuk ke tak aku tak pasti sebab masa tu otak aku masih lagi tertanya-tanya dimanakah slip dan ic . Budak abang ni kononnya nak sedapkan hati aku.. so dia pun cakap " lets bygone be bygone la dik" amboi engkau , kemain ye ! mak aku tak berani nak bagitau abah aku pasal benda ni...sebab abah aku nie garang kot . Ahakkss!

then , aku call Fatihah sebab nak minta bantuan daripada beliau..tempoh hari tu pun beliau takde slip..so cikgu bagi penyata kat beliau...dengan tanpa segan silu aku suruh beliau bawa penyata tu esok..aku cakap la kat dia , nanti aku liquid nama dia..wah wah senang nye keje ! aku takut takde cikgu keesokan hari , itu saja okay ! So , beliau pun "oohh..okay okay !" ...aku pun rasa lega kejap!

Malam tu..mau nye tak gila..aku tak tido langsung ! mak aku marah kat aku..sebab dia kata nanti aku stress tak bole jawap paper esok . Aku pun bagitahu la kat dia...yang aku takkan tido selagi aku tak puas hati dengan revision aku..sebelum nie pun bukan tak buat revision..tapi untuk subjek yang paling weak nie..aku nak cover jugak walaupun tak paham . Jangan jadi macam aku , buang masa je !

Keesokan harinya bermula debaran...aku datang awal gila sekolah masa tu..pukul 6.30 pagi dah sampai...aku jeling jeling sekeliling cari fatihah , nasib baekk la beliau pun datang awal masa tu . Alhamdulillah ! Tapi minah nie brutal sikit..dia wat lawak masa aku mintak penyata tu ngan dia..dia kata dia lupa nak bawak..muka dia takyah cakap laa..serious gila kot..macam betul-betul je!..masa tu, aku dah frust dah...mata nie dah merah2 macam masuk habuk...chill kawan ! Nahh...! Aku pun erkkk , "jahat la awok,malah baik pah sokmo nga awok" ...dia gelak je tengok kerisauan tahap kritikal aku nie .

Aku liquid part nama tu...lega gila..tapi aku cari juga kelibat cikgu fizik aku..mana lah tau kan kalau dia datang...tapi dia belum datang lagi...takut tu ada jugak , sebab memandai jea liquid nama orang ! seminit sebelum masuk hall...jeng jeng jeng ! cikgu dah sampai tapi kitorang ni kalut cari alat tulis untuk dibawa masuk...aku cakap kat balqis aku nak pegi kat cikgu...nak minta penyata tu (taknak ah tipu)...tapi Alhamdulillah ada seorang pengawas nie dengar kot perbualan aku ngan balqis..dia pun cakap  "slip ngan ic awok ado doh atas meja tu...sambil muka dia sengih2" Whatss ?? mau nya tak melompat aku...bole imagine tak aku melompat ? Hahakss !

Masuk je hall tu..KP(ketua pengawas) tengok je kat aku sambil menghulurkan senyuman perli..dan cakap "silakan silakan"....merah padam kot muka masa tu..tengok dia cam nak gelak :( kawan kat sebelah aku si nadhirah ni...gelakkan aku ! Amboii kemain dia !Masa habis jawap paper tu..aku dah agak dah KP akan keluarkan ayat macam ni "Calon2 diminta membawa keluar alat tulis , ic,slip..sebab ado lah sore pelajar kito tu tigo haru doh jadi warga asing...taktaw lah sapo tu" Hatoiii..kene tepat pada masanya !...classmates aku ni pun satu...pandai gelak ye korang walaupun taktahu story sebenar. Haha^^

Tapi apa apa pun..aku harap result physics aku okay okay je...dan thanks kat cikgu sebab eksaited nak tanda paper 1 anak muridnya yang tak pandai ni...and i am suprised sebab ada peningkatan untuk paper 1 dpd trial hari tu...kantoi jugak la sebab yang top physics dalam kelas aku pun dapat marks yang sama untuk paper 1...nak cakap senang, jauh sekali ! dan alhamdulillah sebab paper 2 and paper 3 aku rasa aku dapat jawap lebih okay dari trial hari tu...aku terfikir balik..mungkin ada hikmah atas kehilangan 'dua benda' tu...ehhh ? Semoga dapat A lah untuk kawan2 aku...jangan lupa solat sunat !




Older Post | Newer Post