Every snap have story !

Disclaimer



Alohaa... hello hello hello...
Aku rindu kau lahh sayangs ! xD
budak hingusan perasan bagus!
Welcome March Comel :)
1 MARCH 2013

Entries Selfie Link Stuff

Si Stalker !


Big Clap

Template By: Danny Syaz
Owner Blog: Cik Sya
Familios <3


 photo 17738_666396536721495_486519050_n_meitu_2_zps638a4cc5.jpg
Pantun Club


 photo 8114_602777479750068_1622879248_n_meitu_6_zps882f3601.jpg

 photo 999252_618531314835189_1180277085_n_meitu_7_zps5db97606.jpg
Girlfie|Boyfie


 photo 555019_576113325785611_257729650_n_meitu_3_zpsb005434c.jpg



Asper is my choice :)
Waaa , dah lama aku tak hapedet belog . bukannya busy sangat pun .
saja membusykan diri . is that any problem ? hehe :D

Okay , straight to the point .
for this entry , no mukaddimah alright ?

Weh , ASPER tu kebenda ? haa , aku tahu ramai yang 
taktau pasal asper ni . betul tak ?

Asper stand for ASASI SAINS PERTANIAN dekat UPM .
I have make a lot of research about Asper before this and
yeah it sounds really interesting . I hope i will be the one of Asper-ians soon .
Indeed , ramai yang salah anggap dengan Asper ni .
dengar je perkataan PERTANIAN , diorang hengat aku nak jadi petani moden .
*kecewa sangat bile diorg cakap cemtu*
 

bile pergi sekolah ke or mana-mana je , sibuk pulak
diorang tanya aku nak sambung study dekat mana .
kang aku cakap "asper" tak paham pulak .
dah sebut asasi sains pertanian tu , semua buat muka macam kena patuk ular .
why asasi sains pertanian ? ehh , tak glamour langsung !
orang lain nak jadi doktor , engineering or whatsoever . yang ko pulak
nak jadi petani apesal (?!) penat-penat je belaja .

Ini dah lebih ni , panas giler telinga aku dengar taklimat diorang ni .
parents aku pun tak macam ni . diorang support je course ape yang aku nak amek .
thats why , i love them so much . memahami kehendak anaknya :)

aku pun mula la slow talk or in other words explain secara detail
abt asper ni . aku cakap kat diorang , aku pilih asper sebab aku memang nak belajar dekat UPM .
lagi , aku nak jadi doktor veterinar . memang sejak kecil lagi aku dah pasang cita-cita ni .
tak jadi ahli kosmetik pun takpe , its okay . ni pun salah satu minat aku secara diam-diam .
Haha -,- aku bagitaw diorang nanti nak buat degree , kitorang tak payah susah-susah pi beli no upu dekat bank tu macam bebudak matriks , palam dan sewaktu dengannya . kitorang pun tak payah mengeluarkan peluh untuk mendapatkan no pin ni . pasai pe aku cakap camtu . sebab terpaksa berebut-berebut okay ?!

biasa lah kan pakcik makcik mana tahu pasal ni . lain la kalau
diorang tu belajar dekat UPM , kan ? aku bole maafkan . tapi
tolong la jangan pandang rendah dekat asper ni . petani pun kerja yang halal kan ?
so apa masalahnya ? tak puas hati , jom face to face . woii , terlebih emosi pulak aku kali ni . hmm!

ramai yang impikan PASUM , PALAM or apa-apa saja . diorang takpa la bebudak genius . aku
nak masuk situ ? hampir-hampir jatuh gaung kot . *oke tak lawak !
aku dah tahu sebab ape  aku memang tak pilih asasi ni , sebab aku memang
dah bole expect dari awal-awal lagi yang aku memang tak mampu nak bersaing dengan diorang .
so , jangan tanya lagi kenapa aku taknak masuk sana ! ushh , tak suka taw !! PALAM tu aku pilih la kot sebab ade kakak senior aku masuk situ . so , she's the one of my role model . PASUM ??
aku memang nak tapi aku dah tahu yang aku tak layak . aku mudah give up if aku fail in some subject . so , aku tak nak perkara tu berulang lagi . cehhh ! gedebuk !!

Kalau la Allah takdirkan yang aku tak dapat ASPER ni , its okay .
aku lebih prefer diploma berbanding matriks . matriks belajar rushing rushing giteww..
kalau bole , aku takmau ah rushing2 ni . sebab aku memang malas tahap kutub utara dah weii ! haha
cukup la masa amek exam spm je rushing rushing gitewww . hewhew :D
 
sekali lagi aku tegaskan , ex asper tu takda pun aku tengok diorang jadi petani .
jadi manager dekat estate adalah . ada je cousin aku yang sekarang dah jadi doktor . dia ni lepasan asper taww . tabik springg ! 
 
*pertanian ? ishh tak gelemer la syaza !*
udah-udah , benci tahap kritikal I dengar ayat tu taww !
*ihsan encik gugel*
 
ni pilihan UPU aku . insya-Allah , dapat mana-mana course pun aku terima .
percaturan Allah itukan hebat !!
 
PILIHAN 1 : ASASI SAINS PERTANIAN UPM
PILIHAN 2: ASASI SAINS UiTM
PILIHAN 3 : DIPLOMA FARMASI UiTM
PILIHAN 4 : ASASI SAINS BERSEKUTU UIAM
PILIHAN 5 : ASASI SAINS HAYAT UIAM
PILIHAN 6 : DIPLOMA RADIOGRAFI UNISZA
PILIHAN 7 : DIPLOMA PENGIMEJAN PERUBATAN UiTM
PILIHAN 8 : DIPLOMA TEKNOLOGI MAKMAL PERUBATAN UiTM
 
balanced tak asasi dengan diploma ? dua-dua aku suka , cehh :D

aku stop dekat sini dulu la , malas nak buat hentry memanjang camni . lain la kalau ade yang baca . uwekk :P




Older Post | Newer Post